- Granulele ce intră în compoziţia fiecărei unităţi ECONOMAX conţin predominant STANIU.
-
Unitaţile Economax nu necesită alimentare cu energie. Acestea
acţionează printr-o reacţie chimică, care începe atunci când
combustibilul intra în contact cu granulele din compoziţia fiecărei
unităţi ECONOMAX.
-
Principala funcţie a Catalizatorului denumit şi Tratament Combustibil
ECONOMAX, este de a face benzina sau motorina să ardă complet în camera
de ardere a motorului şi de a reduce emisiile de noxe.
-
Fiecare unitate Economax are o viaţa catalitică asupra combustibilului
folosit de 400.000 km, în cazul oricarui tip de motor cu combustie
internă sau 10.000 de ore de funcţionare, în cazul oricarui tip de
generator.
- Nivelul de reducere a emisiilor de noxe este după cum urmează:
Emisii
|
Benzină % Motorină %
|
Reducere consum de combustibil
|
Min -5 -5
|
Max -25 -15
| |
Reducere emisiile de monoxid de carbon
|
Min -5 -5
|
Max -50 -35
| |
Reduce oxidul de azot (Nox)
|
Min -14 -10
|
Max -23 -18
| |
Reduce hidrocarburile (HC)
|
Min -4 -5
|
Max -40 -70
| |
Reduce dioxidul de carbon
|
Min -1 -1
|
Max -8 -3
|
Notă:
-
Nivelul de reducere a emisiilor de noxe depinde de starea motorului şi
de tipul de combustibil folosit, respectiv cu sau fară plumb. Noi am
aproximat nivelurile minime şi maxime pe baza diferitelor teste
efectuate în lume;
-
Economax este instalat în întreaga lume la toate tipurile de motoare cu
combustie internă, ce folosesc drept combustibil benzină sau motorină,
pentru a controla fumul din sistemul de eşapament şi a permite o
funcţionare ecologică a motoarelor;
-
Economax este utilizat de asemenea pentru a face motoarele vechi care
folosesc combustibil cu plumb să funcţioneze pe bază de combustibil fară
plumb.
CATALIZATORUL DE COMBUSTIBIL ECONOMAX
A. PRE-INSTALARE
A. PRE-INSTALARE
Trebuie să ştiţi ca este recomandată folosirea unei unităţi Economax pentru fiecare 25 de litri de capacitate a rezervorului.
De exemplu, dacă aveţi un rezervor de 200 litri sunt necesare 8 unităţi Economax.
Se recomandă, ca înainte de instalarea produsului Economax, să se procedeze la curăţarea instalaţiei de alimentare cu combustibil (benzină/diesel), folosind un spray pe bază de AEROSOLI.
De exemplu, dacă aveţi un rezervor de 200 litri sunt necesare 8 unităţi Economax.
Se recomandă, ca înainte de instalarea produsului Economax, să se procedeze la curăţarea instalaţiei de alimentare cu combustibil (benzină/diesel), folosind un spray pe bază de AEROSOLI.
Pentru
o evaluare corectă a performanţelor produsului Economax, se recomandă
ca înainte de instalare, să se testeze consumul de combustibil, în
special în trafic urban.
Se recomandă, pentru început, alimentarea cu combustibil la nivel "plin".
Deşi
la vedere rezervorul aparent este plin, dacă se pleacă de pe loc,
nivelul combustibilului va scădea cu 1-2 litri, întrucât acesta se va
infiltra în pliurile rezervorului.
Această
situaţie se poate remedia în cazul vehiculelor de mici dimensiuni
(autoturisme) printr-o balansare în plan orizontal, cu orientare dinspre
pompa de combustibil înainte şi înapoi, iar în cazul vehiculelor de
dimensiuni mai mari (camion, microbuz, tractor, combină, utilaj pentru
construcţii, etc) se va proceda la o plecare de pe loc cu un demaraj
până în 50 m, după care se va reveni la pompa de alimentare, cu
combustibilul necesar până la un nou nivel "plin".
Numai după aceasta din urmă alimentare, rezervorul poate fi considerat ca fiind "plin".
După această operaţie se poate începe testarea consumului în regim urban, pentru un parcurs de cel puţin 100 km.
Apoi,
se va reveni de regulă, la staţia unde s-a efectuat primul plin de
combustibil, se va face un nou plin după aceleasi proceduri şi se va
calcula consumul.
După
înregistrarea acestui consum în Tabelul de analiză, se poate trece la
instalarea produsului Economax şi a se efectua testarii, în conformitate
cu prevederile Specificaţiei Tehnice.
DROP-IN TANK (De-pus-în-rezervor) – Metode de aplicare
Unităţile
Economax DROP-IN TANK sunt uşor de instalat in rezervoare, la orice tip
de vehicul sau motor cu orice capacitate de rezervor. Vă rugăm să
parcurgeţi în totalitate această fişă pentru a asigura o instalare
corectă a produsului Economax.
Atenţie!
Pentru motoarele cu un rulaj mai mare de 70.000 de kilometri parcursi, trebuie să deconectaţi cele două fire ale bateriei, să atingeţi vârfurile celor două şi să le ţineţi în contact cel putin 30 de secunde, pentru a vă asigura că memoria computerului este ştearsă. Acest pas este menit pentru a reseta memoria computerului anterior instalării (valabil pentru toate tipurile de motoare aflate în condiţia sus-menţionată). După şi numai după, instalarea unităţilor Economax, reconectaţi firele bateriei la aceasta (reconectaţi firele la bateriei). Această procedură va reseta modulul de control electronic."
Pentru motoarele cu un rulaj mai mare de 70.000 de kilometri parcursi, trebuie să deconectaţi cele două fire ale bateriei, să atingeţi vârfurile celor două şi să le ţineţi în contact cel putin 30 de secunde, pentru a vă asigura că memoria computerului este ştearsă. Acest pas este menit pentru a reseta memoria computerului anterior instalării (valabil pentru toate tipurile de motoare aflate în condiţia sus-menţionată). După şi numai după, instalarea unităţilor Economax, reconectaţi firele bateriei la aceasta (reconectaţi firele la bateriei). Această procedură va reseta modulul de control electronic."
La autoturismele mai noi, cu computer operatiunile sunt urmatoarele:
- se scoate plusul (+) de la borna bateriei si
- se scoate siguranta ECM (cea pentru computer).
Dupa
ce s-au montat catalizatoarele Economax in rezervor, se executa
operatiile in sens invers (se pune siguranta in tabloul electric al
autovehiculului si se prinde plusul la baterie).
Atenţie!
1.
In timp ce executaţi această operaţiune nu aveti voie sa fumaţi şi este
interzis accesul cu flacară deschisă în timp ce executaţi această
operaţiune!!!
2. Nu dezasamblaţi unitatea Economax DROP-IN TANK. Atât plasa de oţel cât şi granulele sunt un întreg care formează produsul şi acestea trebuie instalate în rezervor sub forma în care le-aţi achizitionat!
2. Nu dezasamblaţi unitatea Economax DROP-IN TANK. Atât plasa de oţel cât şi granulele sunt un întreg care formează produsul şi acestea trebuie instalate în rezervor sub forma în care le-aţi achizitionat!
B. INSTRUCTIUNI DE INSTALARE:
Localizaţi husa/învelitoarea/capacul pompei de combustibil, deobicei aflată sub bancheta din spate sau în zona cargo a maşinii.
Deşurubaţi husa/învelitoarea/capacul, ridicaţi în jur de 8 cm pentru a accesa direct rezervorul şi coborâţi unităţile Economax în acesta.
Deşurubaţi husa/învelitoarea/capacul, ridicaţi în jur de 8 cm pentru a accesa direct rezervorul şi coborâţi unităţile Economax în acesta.
PERIOADA DE ADAPTARE:
Timpul
necesar motorului pentru a se adapta produsului Economax va depinde de
vârsta şi condiţia acestuia.Un motor, de condiţie medie, are o nevoie de
adaptare la produsul ECONOMAX de aproximativ 3.000 de km de la
instalare sau de 20 ore de funcţionare în cazul oricărui tip de
generator, pentru a beneficia la maxim de performanţele catalizatorului
ECONOMAX.
În aceasta perioada de adaptare unităţatile Economax vor curaţa orice exces de carbon sau răşini din motor şi sistemul de alimentare cu combustibil al acestuia. Din aceasta cauză, este posibil să înregistraţi o creştere temporară a emisiilor şi/sau a consumului de combustibil în perioada de adaptare (după perioada de adaptare, catalizatorul va acţiona optim şi în conformitate cu specificaţiile tehnice ale produsului ECONOMAX ).
Este posibil ca procesul de curatare a acestor acumulari de carbon si rasini sa aibă drept rezultat un ulei de motor mai murdar decât este normal, din moment ce majoritatea rezidului îndepartat din camera de combustie ajunge în uleiul din baia de ulei.
Însă, după prima schimbare a uleiului şi a filtrului de după instalarea produsului Economax, veţi observa că uleiul de motor va fi mult mai curat decât înainte şi pentru perioade mult mai lungi, datorită reducerii contaminării cu funingine a uleiului.
Este posibil ca pentru motoarele cu rulaj ridicat (kilometraj parcurs mare), necesitatea de schimbare a filtrului sa fie mai accentuată, deoarece acesta acumulează depozite de carbon sau alte reziduri care sunt desprinse din sistemul de ardere a combustibilului.
De asemenea, un filtru blocat nu va conduce la o economie de combustibil, de aceea este foarte importantă, după perioada de adaptare, înlocuirea filtrului vechi, cu unul nou aşa cum este descrisă în aceste specificaţii tehnice.
După această perioadă, puteţi folosi un combustibil cu cifră octanică mai mică.
În cazul motoarelor cu sistem electronic de management al combustibilului, senzorul de oxigen poate fi acoperit cu carbon. Se recomandă verificarea acestuia şi, dacă este necesar, curăţarea sau înlocuirea lui, pentru a evita limitarea beneficiilor produsului Economax.
În aceasta perioada de adaptare unităţatile Economax vor curaţa orice exces de carbon sau răşini din motor şi sistemul de alimentare cu combustibil al acestuia. Din aceasta cauză, este posibil să înregistraţi o creştere temporară a emisiilor şi/sau a consumului de combustibil în perioada de adaptare (după perioada de adaptare, catalizatorul va acţiona optim şi în conformitate cu specificaţiile tehnice ale produsului ECONOMAX ).
Este posibil ca procesul de curatare a acestor acumulari de carbon si rasini sa aibă drept rezultat un ulei de motor mai murdar decât este normal, din moment ce majoritatea rezidului îndepartat din camera de combustie ajunge în uleiul din baia de ulei.
Însă, după prima schimbare a uleiului şi a filtrului de după instalarea produsului Economax, veţi observa că uleiul de motor va fi mult mai curat decât înainte şi pentru perioade mult mai lungi, datorită reducerii contaminării cu funingine a uleiului.
Este posibil ca pentru motoarele cu rulaj ridicat (kilometraj parcurs mare), necesitatea de schimbare a filtrului sa fie mai accentuată, deoarece acesta acumulează depozite de carbon sau alte reziduri care sunt desprinse din sistemul de ardere a combustibilului.
De asemenea, un filtru blocat nu va conduce la o economie de combustibil, de aceea este foarte importantă, după perioada de adaptare, înlocuirea filtrului vechi, cu unul nou aşa cum este descrisă în aceste specificaţii tehnice.
După această perioadă, puteţi folosi un combustibil cu cifră octanică mai mică.
În cazul motoarelor cu sistem electronic de management al combustibilului, senzorul de oxigen poate fi acoperit cu carbon. Se recomandă verificarea acestuia şi, dacă este necesar, curăţarea sau înlocuirea lui, pentru a evita limitarea beneficiilor produsului Economax.
Atentie!
Noi
recomandăm ca toate aceste operaţiuni sa fie efectuate de către un
mecanic autorizat, pentru a evita orice fel de problemă cauzată de lipsa
experienţei sau a cunoştinţelor necesare în domeniul mecanicii
automobilistice.Prezentaţi această fişă tehnică mecanicului respectiv.
Nu putem fi ţinuţi responsabili pentru niciun defect adus de o instalare sau aplicare gresită, sau în neconcordanţă cu instrucţiunile prezentate în specificaţiile tehnice!
Nu putem fi ţinuţi responsabili pentru niciun defect adus de o instalare sau aplicare gresită, sau în neconcordanţă cu instrucţiunile prezentate în specificaţiile tehnice!
NOTE IMPORTANTE:
1.
Înainte de instalarea Catalizatorului de Combustibil Economax în
rezervorul de combustibil, clientul trebuie să cunoască care este
consumul de combustibil la suta de kilometri în trafic (urban şi/sau
extra-urban), astfel încât dupa instalare să poată calcula economiile la
sfârşitul perioadei de adaptare (cum este descrisă în specificaţia
tehnică) de 3.000 km a produsului Economax, în cazul motoarelor cu
combustie internă, sau 20 de ore de funcţionare, în cazul
generatoarelor.
2.
Pentru a beneficia la maximum de performanţele catalizatorului
ECONOMAX, acesta ar trebui montat în rezervoarele vehiculelor care au
motoare reglate adecvat si în stare de funcţionare bună.
Motoarele
recondiţionate ar putea necesita mai mult timp pentru a atinge efectul
maxim al produsului ECONOMAX, în comparaţie cu motoarele noi.
NU
este recomandată instalarea produsului ECONOMAX pe maşini cu motoare
defectuoase sau care se apropie de reparaţie capitală. În aceste cazuri
instalarea în rezervorul de combustibil a produsului ECONOMAX se va face
numai după efectuarea reparaţiei capitale a motorului.
Motoarele
care funcţionează pe baza de combustibil cu plumb, pot şi este
recomandat, să schimbe acest combustibil cu combustibil fără plumb,
aceasta dupa perioadă de adaptare şi efectuarea unui parcurs în care se
se mai consume doar 2 rezervoare de combustibil cu plumb.